dimarts, 26 d’octubre del 2010

PODEM PINTAR ELS SOMNIS?

A seminari ens hem llegit el llibre de com pintar els somnis, és un llibre que ens mostra la dinàmica d'una escola molt oberta a tot. Ens han mostrat com al llarg del curs la professora es deixa emportar per les curiositats dels alumnes i poc a poc sense voler es va creant tota una programació improvisada i molt rica en continguts.
Una de les coses més importants que hem aprés sobre l'infant és que el seu aprenentatge no es produeix de manera lineal, sinó que és un aprenentatge progressiu fins a arribar als objectius proposats.
Aquesta etapa de l'infant, és una de les més importants, ja que es basa en un procés de construcció, d'experimentació i reconstrucció. En aquesta etapa tant important, tot el que desperta la curiositat de l'infant s'aprofita.
El/la mestre no pot pretendre ensenyar ja que tot el procés d'aprenentatge del nen, passa per l'experimentació i el joc. La feina de el/la mestre es intentar captivar la curiositat de l'alumne i crear un clima de confiança en el que l'alumne se senti agust.
Una part molt important del seu aprenentatge son  les famílies i tenen dret a saber tot el que aprenen els seus fills a l'escola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada